مهمترین نکات برای زیبا و جوان ماندن پوست تا سنین میانسالی و حتی پیری !

زیبایی و جوانی پوست نعمتی است که بالاخره روزی از دستمان می رود و جای این پوست زیبا و شفاف را چین و چروک پر می کند. اما به واقع افرادی هستند که در دوران پیری هم پوست های بسیاری زیبایی نسبت به سنشان دارند، اما چطور ممکن است یک فرد پیر و مبتلا به انواع مریضی ها چنین پوست زیبا و شفافی را داشته باشد. سایت آرونیوز در مطالعه ای میدانی و تحقیقاتی و به دور از هرگونه زیاده گویی با فاکتور گرفتن از رازهای زیبایی و جوانی ماندن و در طی یک گفتگویی که با این افراد و خانواده آن داشته به نتایج شگرفی دست پیدا کرده است که بد نیست آن تجربیات را با شما نیز در میان بگذاریم.

 

ما در این تحقیق و طی گفتگو با خانم های ۷۰، ۹۰ و ۱۰۲ ساله (که همگی نسبت به سنشان پوست های فوق العاده ای داشتن) به نتایج جالبی برای چگونگی جوان و زیبا نگه داشتن پوست دست یافتیم، که در همه ی این افراد یک جور بوده است،  لطفا موارد زیر را بخوانید.

۱- ضد آفتاب نزنید!!!

لطفا ضد آفتاب نزنید! این اعتقاد هر سه خانم های سالخورده است که به هیچ عنوان به کرم های ضد آفتاب اعتقاد نداشته اند و هیچ کدامشان تاکنون حتی برای یکبار هم زدن این کرم ها را تجربه نکرده اند، با وجود سن بالای آنها اما استدلال جالبی برای چرایی نزدن ضدآفتاب ارائه کردند آنها معتقدند که پوست بدن به ویژه پوست صورت نیاز به تنفس داشته و چربی های موجود در این دست کرم ها باعث مسدود شدن بیشتر این مجراهای تنفسی پوست می شود که به تعبیر آنها پوست در این روغن ها زیر آفتاب تفت داده می شود! و در نهایت منجر به نابودی آن می گردند. به عقیده یکی از آنها اینها تنها کلک پول است و برای تجارت بوجود آمده است.

۲- هر میوه ای که می خورید، آخرش را به پوستتان بمالید!!!

این خانم ها عادت بسیار جالبی داشتند و آنهم اینکه بعد از خوردن هر نوع میوه ای آخر آنرا سهم پوستشان می دانستند و همانجا میوه ها را به روی پوستشان می گذاشتند و برخی دیگر را روی پوستشان می مالیدند. این کار در واقع عادت آنها بود و امکان نداشت میوه ای را بخورند و بخشی از آن میوه را به پوستشان نمالند! از نظر علمی هم اینکار بسیار اهمیت دارد و منجر به تغذیه سطحی پوست می شود و چه بهتر که اینکار به طور منطم انجام گیرد و روزانه در ساعتی خاص (معمولا بعد از ظهر یا عصر) باشد.

 

۳- مصرف ریحان و پیاز به صورت مداوم

سبزی ریحان و همینطور پیاز یک پاک کننده استثنایی طبیعی بدن و بویژه پوست به شمار می آید. پیاز بر روی دو آنزیم تحریک کننده و التهاب آور پوست اثر می گذارد و باعث می شود تا پوستی زیبا و جوان و بدون چین و چروک برایتان به ارمغان آید، البته نکته مهم در مورد پیاز خام خوری آن در کنار غذاست . نه به صورت پخته شده یا تفت دیده آن. همچنین پیاز قادر است تا انواع آکنه و بثورات و التهابات جلدی را بر طرف کند، پس به هیچ عنوان از خوردن ریحان و پیاز به صورت خام (در کنار غذا) غافل نشوید. خوردن آنها روزی یک وعده مثلا با شام هم کافیست.

 

۴- معجزه گردو برای پوست و مو

هر سه خانمی که ما با آنها گفتگو کردیم، این عادت را در رژیم غذاییشان داشتند و آنهم اینکه هر روز صبح سه عدد گردو پوستدار را برای صبحانه شان آورده و همراه با نون و پنیر و … میل می کنند.

از خواص گردو برای پوست می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

خواص گردو برای پوست و مو

۱ جوان سازی پوست صورت

گردو غنی از ویتامین B و ویتامین E می باشد که با کنترل استرس از چروک پوست جلوگیری کرده و باعث جوانسازی پوست صورت می شود.

۲ مرطوب کننده طبیعی پوست

کسانی که پوست خشک دارند می توانند از روغن گردو به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست استفاده کنند، روغن گردو پوست را از درون تغذیه کرده و باعث آبرسانی به پوست حشک و آسیب دیده می شود.

۳ رفع سیاهی دور چشم

استفاده منظم از روغن گردوبرای درمان پف و سیاهی دور چشم مفید می باشد.

گردو برای پوست

ماسک گردو برای پوست صورت

۴ عدد گردو را با ۲ قاشق چای خوری جو، ۱ قاشق چای خوری عسل، ۱ قاشق چای خوری خامه و ۴ قطره روغن زیتون در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید تا خمیر صافی به دست آید، آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید بماند تا خشک شود سپس با آب گرم بشویید.

۴ تقویت و رشد مو

گردو منبع خوبی از پتاسیم، امگا ۳، امگا ۶، و اسیدهای چرب امگا ۹ می باشد که باعث تقویت فولیکول های مو شده و به افزایش رشد مو کمک می کند.

۵ رفع شوره سر

روغن گردو یک درمان طبیعی برای شوره سر محسوب می شود، مصرف منظم روغن گردو پوست سر را مرطوب و هیدراته کرده و از ایجاد شوره سر جلوگیری می کند.

منبع خواص گردو: سایت خواص دون




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =