جوان ماندن و زیبایی پوست

رازهای زیبایی و جوان ماندن

راز زیبایی و جوان ماندن پوست و مو در چیست؟

تاکنون چقدر بر روی زیبایی خود تمرکز داشته اید و چقدر برای آن تلاش کرده اید، آیا تابه حال زیر بار زحمت، سختی و هزینه های جراحی زیبایی رفته اید.

در کشور عزیزمان ایران بالاترین آمار عمل های زیبایی در جهان را داراست و روزانه هزاران نفر در ایران زیر تیغ جراحان برای زیبا شدن میروند اما مسئله اینجاست که آیا این اعمال و این خطرات ارزشی هم دارد و کمکی به زیباتر شدنمان می کند. در واقع باید گفت خیـر!

زیبایی و لطافت یک بانو با جراحی و پروتز بدست نمی آید، شما به عنوان یک زن ایرانی هر چقدر هم که به نظر خودتان زشت باشید (!) باز هم ایرانی هستید و زیبا رو و این خصلتی جدایی ناپذیر از شماست! در اکثر سایت ها و مجلات رازهای مختلفی برای زیبا شدن گفته شده که همگی دور از شان و منزلت یک بانو است مثلا جراحی زیبایی طراحی لبخند که در آن با تکنیک جراحی لبخند شما را اصلاح و ویرایش می کنند! متاسفانه در سال های اخیر استفاده های ابزاری گوناگونی از زنان برای دعوت آنها به انجام این دست از جراحی ها صورت گرفته و منافع مالی در اولویت این اقدامات است به شکلی که برخی از خانم های جوان اگر توان پرداخت هزینه های جراحی را نداشته باشند دچار سر خوردگی و عدم اعتماد به نفس می شوند و روز به روز هم در دنیای افسرده خود بیشتر فرو می روند تا جایی که برای مجبور شوند برای تهیه پول جراحی به هر کاری دست بزنند… متاسفانه این یک واقعیت است که در کشور ما روزانه اتفاق می افتد.

اما سئوال اینجاست که این جراحی ها و زیبایی های مصنوعی چه کاربری دارد، عده ای معتقدند برای پیدا کردن شوهر(!) باید تن به چنین کارهایی دهند در صورتی که پسرهای هم سن و سال شما به دنبال خانم های ساده و دست نخورده می گردند که طی تحقیقات ما بیشترین علت ازدواج پسرها با خانم های سن بالا مربوط به همین موضوع می شود چرا که آنها دنبال سادگی و زیبایی های خدادادی می گردند.

 

در ادامه اشاره ای می کنیم به رازهای زیبایی و جوان ماندن بانوان در گوشه کنار جهان، با ما همراه باشید.

عمل بینی

عمل بینی

رازهای زیبایی و جوانی پوست در کشورهای مختلف با توجه به اقلیم آب و هوایی و تغذیه متفاوت است.

رازهای زیبایی و جوانی زنان ترک

زنان ترکیه به حمام هایی می روند که به حمام ترکیه معروف است و از قرن ها پیش متداول است. این حمام نه تنها پوستشان را صاف و ابریشمی می کند بلکه باعث باز شدن منافذ پوست برای تعریق هم می شود. یک صابون خاص سیاه وجود دارد که تقریباً در همه جای دنیا در دسترس است و باعث پاک کردن عمیق پوست شده و مثل اسکراب عمل می کند. با استفاده از این صابون خواهید دید که پوست مرده تان شسته شده و جای آن را پوست تازه و جدید می گیرد.

 زنان اسپانیا

این نکته را از خانم های اسپانیایی بیاموزید. آنها برای خلاصی از تیرگی دور چشم چه می کنند؟ اگر ورقه های خیلی نازک سیب زمینیرا برای ۱۰ دقیقه روی چشمتان قرار دهید از حلقه های دور چشم خلاص می شوید! به همین سادگی

رازهای زیبایی و جوانی زنان کره ای

کره ای ها از شیر برای پاک کردن صورت استفاده می کنند و معتقدند شیر به نرم و لطیف شدن پوست کمک می کند. آنها برای این کار مقداری شیر کم چرب یا پرچرب را در کاسه ای بریزید و به کمک پنبه روی صورت بمالید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا شیر روی صورت خشک شود بعد آن را آب بکشید و از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

 

رازهای زیبایی به سبک زنان ژاپن

زنان ژاپنی دارای پوستی زیبا هستند. راز آنها چیست؟ آنها از روغن درخت کاملیا برای همه چیزاستفاده می کنند از جمله برای خلاص شدن از چین و چروک، پس از زایمان، جوان سازی و رساندن مواد مغذی به مو و تسکین دهنده سوختگی. با تشکر از این خانم ها، من تا به حال هیچ چیز درباره کاملیا نمی دانستم!!

 

زنان برزیل:

زنان برزیلی یکی از بهترین اندام ها را در جهان دارند، بنابراین اگر بگویند چگونه می توان با سلولیت مبارزه کرد، من به حرفشان اعتماد می کنم! فکر می کنید رازشان در چیست؟ آنها ماسه را به بدنشان می مالند، که باعث تحریک پوست شده وبه از بین بردن سلولیت کمک می کند.

دلیل زیبایی موهای زنان هندی

همه می دانند که زنان هندی موهای فوق العاده ای دارند. می دانید راز قدیمی آنها چیست؟ روغن نارگیل!!! هفته ای یک بار، مقداری از آن را گرم کرده و پوست سرتان را با آن ماساژ دهید. سپس همانطوریک شب را با آن بخوابید تا موهای زیبا و درخشانی داشته باشید

زیبایی با از خواب بیدارشدن زنان زیمبابوه

قهوه، راک استار و ردبول را فراموش کنید. زن زیمباوه تکنیک بهتری در آستین دارد. به منظور افزایش انرژی، پاکسازی سیستم بدن و شروع سوخت و ساز بدن، آنها چای داغ همراه آبلیمو می نوشیدند.

زیبایی پوست زنان چینی با چای بی رنگ

این مسلم است که زنان آسیایی پوستی زیبا دارند، در هر سنی که باشند! برای بررسی به چین رفتیم تا ببینیم زنان چینی چه ترفندی به کار می برند تا همیشه پوستشان را جوان نگه دارند. چیزی که فهمیدیم این بود که برای محافظت پوست از رادیکال های آزاد، باید همان کاری را بکنیم که آنها می کنند:نوشیدن چای سفید!!

رازهای زیبایی و جوانی زنان هالیوودی

آنها از نوشابه – غذاهای فرآوری شده – فست فودها و گوشت های قرمز تا حد امکان در رژیم غذایی شان استفاده نمی کنند. رژیم غذایی دریایی و سبزیجات اصل مهم در برنامه غذایی آنهاست. آنها از آب و آبلیمو برای سم زدایی بدنشان استفاده می کنند که در این میان مشهورترین رژیم انها رژیم آبلیمو است.

زنان باهوش کشور شیلی به سراغ بهترین میوه برای پوست می روند. انگور که با انتی اکسیدان بالا سدی در برابر پیری و زشتی پوست است.ماسک شادبی پوست این زنان همان مساک انگور است. ماسک صورت آنها ترکیب ۲ قاشق آرد سفید و مقداری له شده ی میوه ی انگور است به طوری که به شکل خمیر درآید. این ماسک ۱۰ دقیقه روی صورت می ماند و سپس با آب ملایم شسته می شود.

حمام شیر زنان مصری

زنان مصر به پوست بدن بسیار اهمیت می دهند و استفاده از وان حمام شیر یکی از قانون های اصلی انها برای جوانی است.

مرطوب کننده ی پوست زنان استرالیایی:

یکی از متخصصان زیبایی این کشور در این رابطه می گوید:استفاده از ریشه و گیاه بومادران در استرالیا با باور تسکین پوست و افزایش رطوبت پوست استفاده می شود.

روش رهایی از سلولیت از برزیل

زنان برزیلی یکی از بهترین اندام ها را در جهان دارند، بنابراین اگر بگویند چگونه می توان با سلولیت مبارزه کرد، من به حرفشان اعتماد می کنم! فکر می کنید رازشان در چیست؟ آنها ماسه را به بدنشان می مالند، که باعث تحریک پوست شده و به از بین بردن سلولیت کمک می کند.

بند انداختن اپیلاسیون از ایران

بند انداختن از جمله شیوه های مرسوم اپیلاسیون در خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا است که منشا آن به ایران بر می گردد.

زنان ایرانی به کمک یک نخ کتان نازک که بین گردن و دو دست قرار می گیرد، موهای زاید را بر می داشتند. این همان کاری است که با موم گرم و سرد هم می توان انجام داد. با این تفاوت که نخ سبب کش آمدن پوست نمی شود و وسیله ای عالی برای برداشتن موهای نواحی حساس به ویژه موهای صورت و ابرو است. درد بند کمتر از درد موچین است و کار هم سریع تر به اتماممی رسد. امروزه استفاده از بند در بسیاری از کشورها از جمله اسپانیا و کانادا بین زنان مرسوم است.

لایه برداری و درمان آکنه و سفیدکردن آرنج و زانو با آرد نخود از هند

در تمامی نواحی جنوب آسیا استفاده از آرد نخود برای پاکسازی و لایه برداری پوست و مقابله با آکنه امری رایج است. زنان این کشور آرد نخود را با آب یا چای مخلوط کرده و به شکل خمیر در می آورند و بعد روی صورت می مالند تا جایی که پوست کاملا پاک شود و در نهایت پوست را می شویند. بعد از انجام این کار پوست کاملا نرم و تمیز است. درضمن در این کشور مردم از همین خمیر و در کنار آن از آب لیموترش برای سفیدکردن آرنج و زانوهای خود استفاده می کنند.

کفیر و تاثیر آن بر زیبایی زنان از روسیه

مردم روسیه صورت های شاداب و جوانی دارند. اکثر زنان سنتی این کشور علاقه ای به استفاده از وسایل آرایشی نداشته و معتقد هستند دلیل زیبایی پوست شان نوشیدن روزانه کفیر است. کفیر نوعی نوشیدنی پرکالری و غنی از باکتری های پروبیوتیک، کلسیم، پروتئین، ویتامین ها به ویژه ویتامین B و ریزمغذی ها است. بررسی های فراوان نشان داده مصرف کفیر سبب هضم بهتر مواد غذاییمی شود و همین موضوع بر طراوت و زیبایی پوست اثر می گذارد.

شیره گیاه برای زیبایی مردم از نیجریه

نیجریه ای ها از نوعی درخت که در ۲۰  کشور آفریقایی از سنگال تا سودان رشد می کند و ساحل نام دارد، روغنی می گیرند به نام کارتید که از آن هم به عنوان یک ماده غذایی و هم کرم مرطوب کننده پوست استفاده می کنند.

طبق گفته اطبای سنتی آفریقا این شیره می تواند انواع ناراحتی های پوستی از جمله اگزما و آکنه را برطرف کرده و برای سرماخوردگینیز بسیار مفید است. مردم نیجریه میوه درخت ساحل را جمع می کنند و بعد از خشک شدن آن را می جوشانند. روغنی که روی سطح آب می آید را جمع می کنند و معتقدند این روغن غنی از مواد طبیعی ضدحشره است.

درضمن خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی هم دارد. مردم نیجریه حین سرماخوردگی و گریپ شدن بینی این روغن را به اطراف بینی خود می مالند و در صورت داشتن گلودرد آن را می خورند و برای زیباتر شدن و مرطوب نگه داشتن پوست شان روی بدن می مالند.

خوش بویی و معطر بودن از ژاپن

از جمله شیوه های زیبایی که مردم ژاپن به آن علاقه بسیاری دارند حمام کردن با گیاهان و عرقیات معطر است. ژاپنی ها معتقدند حمام کردن نوعی مدیتیشن است که نه تنها جسم بلکه روح را هم پاک می کند. به همین دلیل اکثر ژاپنی ها هرشب قبل از خوابیدن دوش می گیرند. آن ها ابتدا بدن خود را به کمک یک برس دسته بلند ماساژ داده و ناپاکی را بیرون می کشند و در نهایت با آب ولرم خود را شست و شو می دهند. بعد وان را با آب داغ پر کرده و در آن گل و برگ های معطر می ریزند و برای آن که بدن شان خوشبو و پوستشان پاک شود مدتی در آن می خوابند. این کار سبب طراوت اپیدرم و شادابی پوست آن ها می شود.

حمام پا و زیبایی پا برای آلمانی ها مهم است

آلمانی ها توجه بسیاری زیادی به حمام پا دارند. برخلاف کانادایی ها که به زیبایی پاهای شان اهمیتی نمی دهند، آلمانی ها توجه بسیاری به این موضوع دارند و هرشب سعی می کنند برای ۲۰ دقیقه پاهای شان را در حمامی از آب ولرم و نمک و روغن های گیاهی قرار دهند. بعد پاها را با سنگ پا ماساژ می دهند و از یک کرم مرطوب کننده استفاده می کنند.

 

 




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =