نکات طلایی برای خانم های خانه دار

روش آسان پاک کردن لکه های چربی از روی کابینت ها

خانه داری یک کد بانو:

 

بدون شک همه ما با نکات ریز و درشت خانه داری تا حدی آشنایی داریم اما اگر می خواهید یک خانه دار حرفه ای شوید بهتر است با مطالب آرونیوز همراه شوید تا با هم مروری داشته باشیم به ترفندهای و نکات طلایی و اساسی خانه داری…

روش تمیز کردن کابینت های چوبی

اگر کابینت های شما چوبی است حتما با نگاهی دقیق به آنها بنگرید، آیا لکه های ریز چربی و روغن روی آنها جمع شده؟ اگر اینطور است باید هرچه سریعتر برای تمیز کردن آنها خود را آماده سازید. کد بانوی عزیز برای این منظور کافیست یک روغن گیاهی را با جوش شیرین مخلوط و با کمک یک مسواک قدیمی به جان کابینت ها بیفتید، پس در ادامه این نوشته نکات ذکر شده را یک به یک اجرا کنید تا نتیجه طلایی آن را ببینید.

  1. برای پاک کردن کابینت های MDF یا چوبی ابتدا گرد و خاک آن را با دستمال خشک بگیرید.
  2. پس از آن مقداری شامپو فرش را در آب حل کرده و با اسفنج بر روی کابینت ها بکشید تا به خوبی تمیز شوند. در این مورد دقت نظر داشته باشید که دستمال حتما نم دار و آغشته به مواد شوینده باشد، البته بجز مواد شوینده ای مانند وایتکس، مواد شوینده الکلی و …
  3. در این مرحله سطح کابینت ها را با دستمال نم دار دیگری پاک نموده تا مواد شوینده از سطح آنها برداشته شود. توجه داشته باشید که دستمال شما نباید خیس باشد، حتما نم دار باشد.
  4. در مرحله آخر با دستمال خشک سطح کابینت های را پاک می کنیم تا رطوبت باقی مانده از بین برود. نکته حائز اهمیت در تمیز کردن کابینت های این است که هرگز از اسکاچ های زبر و یا سیم های خشن ظرفشویی استفاده نکنید چون این لوازم باعث افتادن خط و خش روی سطح کابینت های زیبای شما می شود به جای اینکار از یک اسفنج نرم یا دستمال های مخصوص کمک بگیرید.

حالا نوبت پاک کردن لکه های ریز و سرسخت چربی از سطوح کابینت ها است.

همانظور که در بالا گفتیم برای پاک کردن لکه های چربی باید از روغن گیاهی و جوش شیرین و یک مسواک کهنه استفاده کنیم، برای اینکار نیاز به تهیه یک خمیر ساده پاک کننده داریم این خمیر ساده را می توانید با آب، جوش شیرین و مقداری روغن گیاهی بسازید.

طرز تهیه خمیرمخصوص پاک کردن لکه های چربی از روی کابینت های چوبی

نصف پیمانه جوش شیرین + نصف پیمانه روغن + مقداری (کم) آب

این میزان را می توانید با توجه به مساحت کابینت های خود بیشتر و یا کمتر کنید. حال که خمیر شما آماده شده با کمک یک مسواک روی لکه ها را تمیز کنید سپس با ابر و دستمال خیس آنها را پاک کنید و بسادگی هرچه تمام تر از شر لکه های سر سخت چربی رهایی یابید. این گونه به قدرت جادویی و طلایی این خمیر در تمیز کردن سطوح چوبی خود پی خواهید برد.

 

همانطور که می دانید لکه های چربی روی کابینت ها گاها مشکل ساز بوده و به این راحتی ها پاک نمی شود. شما بوسیله آموزش فوق براحتی می توانید بدون استفاده از مواد شوینده و سفید کننده های قوی کابینت های خود را تمیز و درخشنده نگه دارید.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − نه =