عکاسی عروسی و هرچیزی که باید در مورد عکس عروس بدانید!

عکس عروس و در واقع عکاسی و فیلمبرداری از عروس و داماد مهمترین خدماتی است که شما می توانید در طول برگزاری مراسم عروسی تان تجربه کنید. مهمترین از این جهت که تنها یادگاری شما از بزرگترین رویداد زندگی تان فقط در همان عکس و فیلم عروسی خلاصه می شود و شما باید با این یادگاری های شیرین بجا مانده تا سالها و حتی دهه ها روزگار بگذرانید! بسیاری از عروس و دامادها در دوران برگزاری جشن عروسی شان بیشتر به تالار پذیرایی و شام عروسی اهمیت می دهند که حتما این حقیقت را می دانید که هرچقدر هم در شام و پذیرایی از میهمان هایتان سنگ تمام بگذارید بازهم پشت سرتان حرف خواهد بود، این موضوع تا حدی جدی است که تاکنون در هیچ یک از مراسم های عروسی مشاهده نشده که در آن میهمان ها راضی شده باشند و از پذیرایی جشن تعریف و تمجید کنند! پس با این تفاسیر سایت عروسکو به شما توصیه می کند که انرژی و پولتان را صرف انتخاب بهترین آتلیه عروس و در نهایت عکس عروس و فیلمبرداری تان کنید.

با توجه به مقدمه بالا و درک این مهم، اکنون بهتر است کمی در مورد کیفیت و استانداردهای عکس عروس (عکاسی عروسی) اشاره کنیم، تا مبادا گرفتار برخی کج سلیقگی های موجود در آتلیه های تازه کار شوید. بطور کلی عکس عروس و در واقع عکاسی از عروس و داماد دارای یکسری استانداردها و چارچوب هایی است که در همه دنیا توسط عکاسان برجسته ودینگ اجرا می شود و در واقع هر عکاسی نمی تواند ادعا کند که مهارت عکاسی ودینگ (عروسی) را دارد. پس اگر علاقمندید تا اطلاعات مفیدی را درباره ویژگی های یک عکس عروس خوب بدانید در این مقاله از سایت عروسکو همراه ما شوید.

پیش درآمدی بر عکاسی عروسی و عکس عروس
عکس عروس و عکاسی عروسی دارای سه محور اساسی است که همواره می بایست توسط عکاس و همچنین عروس و داماد در نظر گرفته شود.

۱- نبود وقت و زمان کافی برای عکاسی

تیم عکاسی از یک سو و از طرف دیگر عروس و داماد می بایست طبق یک جدول زمانبندی و برنامه ریزی شده از قبل، عمل کنند، در روز عروسی زمان کمی برای عکاسی و فیلمبرداری وجود دارد و هر نوع تعلل یا سهل انگاری از جانب هر دو طرف ممکن است باعث شود تا عکاسی و فیلمبرداری از مهمترین روز زندگی تان کنسل شود. در این مورد تیم عکاسی خبره و کار بلد بسیار یاری دهنده است و آتلیه عکاسی می تواند روز عروسی تان را مدیریت کند به شکلی که به همه کارهایتان برسید و زمان کافی داشته باشید.

۲- حرفه ای نبودن عروس و داماد

نکته اساسی دیگر حرفه ای نبودن عروس و داماد برای ژست عکاسی است، شاید بسیاری از عروس خانم ها و بویژه آقا دامادها اولین باری باشد که جلوی یک دوربین حرفه ای قرار می گیرند و به همین سبب دچار استرس و سردرگمی می شوند، معمولا آتلیه های عکاسی حرفه ای و کارکشته از استایلیست بهره می برند (استایلیست: شخصی است که حالت ها و ژست های عکاسی و فیلمبرداری را سر صحنه به سوژه آموزش می دهد و کنترل می کند) و همواره کنار عکاس و فیلمبردار از آنها استفاده می کنند. به عنوان مثال در دو سوپر برند آتلیه های عکاسی کشور استایل دهی و آموزش عروس و داماد از هفته ها و ماهها پیش از عروسی انجام می شود.

۳- رخداد هرگونه اشتباه، جبران ناپذیر است

در صورتی که خدای ناکرده خطایی تکنیکی، فنی، ناشیانه و … اتفاق بیافتد که منجر به از دست رفتن فایل های عکس عروس شود، در اینصورت به هیچ عنوان و با هیچ هزینه ای نمی توان چنین لطمه ای را جبران کرد. پس برای جلوگیری از پیش آمد چنین رویدادهایی (که طبق گزارش ها تعدادشان کم هم نیست) عروس و دامادها می بایست در انتخاب آتلیه عروس نهایت دقت را داشته باشند و همینطور از آتلیه های عکاسی که با قیمت های ارزان برای جذب مشتری بیشتر قرارداد می بندند، دوری کنند. چرا که بودجه کم باعث بسیاری از مشکلات در کار آتلیه عکاسی خواهد شد.

عکس عروس شامل چه مواردی است؟
عکاسی عروسی که اصطلاحا عکس عروس گفته می شود، شامل عکاسی اسپرت، عکاسی از جزئیات (Details)، عکاسی پرتره، عکاسی رئال، عکاسی از خانواده، عکاسی در فضای باز (باغ عکاسی عروس) می باشد. در واقع یک پروژه استاندارد عکس عروس شامل تمام موارد گفته شده (بجز عکاسی اسپرت که اختیاری است) می گردد و یک آتلیه عکاسی حرفه ای موظف است تا تمام موارد بالا را در آلبوم عروسی و فیلم تولید شده بگنجاند. در ادامه شرح مختصری از موارد گفته شده به همراه ذکر عیب و نقص های رایج این عکاسی ها را خواهیم داشت.

عکاسی اسپرت
عکاسی اسپرت معمولا در داخل آتلیه و با استفاده از دیزاین ها و دکورهای داخلی انجام می شود که در آن عروس و داماد در روزی غیر از عروسی (معمولا یک هفته یا یکماه قبل از عروسی) و با لباس های رنگارنگ و فشن حاضر می شوند و از مدل ها و ژست ها خاص عکاسی فشن بهره می برند. در نهایت و در هنگام تحویل کار یک آلبوم دیجیتال ده صفحه ای (یا بیشتر) را برای چاپ عکس های اسپرت شان سفارش می دهند تا خاطره ی دوران پیش از عروسی نیز همواره به یادگار بماند.

عکاسی از جزئیات
عکاسی از جزئیات یا اصطلاحا عکاسی از Details در روز عروسی است که در طی آن از ساعت عروس و داماد، کمربند، پاپیون، جواهرات، سردکمه و هر چیز به یاد ماندنی دیگر انجام می شود که معمولا این دست عکس ها در ابتدای آلبوم دیجیتال عروسی ( یک یا دو صفحه اول) را به خود اختصاص می دهد.

عکاسی پرتره
عکاسی پرتره سبکی از عکاسی است که در آن کادرهای بسته صورت عروس و داماد همراه با نورپردازی های خاص و دیدنی استفاده می شود و شاید بتوان زیباترین عکس های عروسی برای عروس و داماد را همین عکس های پرتره عنوان کرد. در عکاسی پرتره از عروس و داماد مهارت و تخصص عکاس به علاوه سلیقه آن، نقش بسیاری در زیبا شدن عکس ها دارد.

عکاسی رئال
عکاسی رئال همانطور که از نامش پیداست سبکی از عکاسی است که در طی آن عکاس به صورت واقعی و بدون برقراری ارتباط یا گفتگو با عروس و داماد اقدام به عکاسی می کند، مثلا در میان مجلس و در حین رقصیدن عروس و داماد عکس های رئال خوبی را می توان انتظار داشت.

عکاسی از خانواده
در آلبوم های جدید عروسی عکاسی از خانواده بسیار مد شده است و معمولا یک یا دو صفحه آخر آلبوم عروس را به این عکس ها اختصاص می دهند. معمولا عکس خانواده در محیط آتلیه یا تالار عروسی همراه با نورپردازی مدرن و خیره کننده انجام می پذیرد که در آن پدر و مادرهای عروسی و دامادها به همراه خواهر و برادرها حضور دارند.

عکاسی در فضای باز
عکاسی در باغ یا عمارت های وزین و زیبا را که برای همین کار ساخته شده اند را اصطلاحا عکاسی در فضای باز می گویند. هرچند که ممکن است هزینه های مراسم عروسی تان کمی بیشتر شود اما آوردن چنین آپشنی نمی تواند خالی از لطف باشد. اگر بودجه تان یاری می کند حتما عکاسی در باغ را به لیست سفارش هایتان اضافه کنید. با توجه به چارت قیمت های آتلیه عروس می توانید براحتی و با هزینه ای مناسب این گزینه را نیز داشته باشید.

امروزه عکاسی از عروس و داماد و عکاسی و فیلمبرداری از یک مراسم عروسی تبدیل به صنعتی به نام صنعت ودینگ شده است و روزانه و ماهانه شاهد تصاویر و عکس هایی از عروس و دامادها هستیم که به جرات می توان گفت با شهرک های بزرگ عکاسی و فیلمسازی جهانی در رقابت هستند و این هنر روز به روز در حال پیشرفت و توسعه است. پس اگر شما هم علاقه مند هستید که از این قافله عقب نمانید. همین حالا دست به کار شوید از میان بهترین آتلیه های عکاسی کشور ، بهترین برند عروسی را در شهر خود انتخاب کنید و از بابت کیفیت خدمات عکاسی و فیلمبرداری آسوده خاطر باشید.

 

منبع: راهنمای عروسی عروسکو




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 13 =