پاک کدرن لکه های فرش

روش آسان تمیز کردن لکه های فرش

آیا راه حل های آسان برای تمیز کردن انواع لکه های روی فرش را می دانید؟ اگر لکه ی قهوه یا نوشابه روی فرش های زیبایتان بریزد چه کار خواهید کرد؟

فرش همواره عنصری جدا نشدنی از دکوراسیون منزل شما کد بانو های عزیز ایرانی است. از گذشته های دور تا کنون حضور پر رنگ فرش و قالیچه را در خانه های پدرها و مادرها و بزرگتر ها راه حس کرده ای، امروزه نیز با وجود تغییر سبک زندگی همه ما همچنان فرش جایگاه خود را به عنوان اصلی ترین جز دکوراسیون و لوازم خانه حفظ کرده است شاید تمیز نگه داشتن فرش به آسانی کف پوش های دیگری مانند پارکت سرامیک سنگ لمینت و … نباشد ولی ما امروز راه کارهای مناسبی برای از بین بردن لکه ها برای شما عزیزان در نظر داریم.

راه حل های ساده و کاربردی برای لکه های مختلف که ممکن است زیبایی فرش شما را خدچه دار کند. شما پیش از اینکه با شستن فرش در آرونیوز آشنا شوید برای تمیز کردن انواع لکه ها از روی فرش های زیبایتان ابتدا این چند نکته کلی را در نظر داشته باشید.

۱٫ سرعت عمل داشته باشید!

زمانی که فرش تان لکه دار می شوید سریع عمل کنید. از آنجایی که اکثر فرش های امروز دارای تراکم زیاد و در برابر لکه ها مقاوم هستند بیشتر اتفاقاتی که باعث لکه دار شدن فرش می شود اگر به موقع رسیدگی شود بر طرف خواهد شد. این را بدانید هرچه قدر لکه بیشتر بماند شانس پاک شدن آن به مراتب کمتر خواهد شد.

۲٫ آب فرش را بگیرید، آن را با دستمال نمالید!

با استفاده از یک پارچه سفید یا حوله های کاغذی بدون طرح و چاپ خیسی لکه را از روی فرش بگیرید، از حالت مالشی اجتناب کنید زیرا باعث می شود لکه پخس شده یا به عمق بیشتری از فرش نفوذ کند، این کار را تا جایی ادامه دهید که لکه یا لکه های روی فرش کاملا خشک شود.

۳٫ آلودگی را بردارید!

اگر لکه به صورت نیمه جامد است آن را با دقت با یک قاشق گرد از روی فرش بردارید.

۴٫ بکارگیری محلول های پاک کننده فرش

قبل از استفاده از محلول مناسب پاک کردن فرش (شامپو فرش)، ابتدا آن را در یک محل نامشخص امتحان کنید این هشدار را جدی بگیرید زیرا بعضی از محلول های پاک کننده به فرش تان آسیب می زند. چند قطره از محلول یا همان شامپو فرش را طبق دستور العمل درج شده روی آن آماده کرده و روی محل دیگری به صورت تستی بریزید و یک پارچه سفید را برای ده ثانیه روی آن بگذارید سپس فرش و پارچه را تست کنید که رنگ پس داده است یا خیر، اگر متوجه رنگی شدن پارچه یا رنگ رفتگی فرش شدید، حتما از محلول دیگری استفاده کنید. حتی اگر لازم باشد بارها موادهای شوینده گوناگونی را تست کنید این کار را انجام دهید و هنگامی که محلول شوینده مناسبی را پیدا کردید اندکی از آن را روی محل لکه فرش بریزید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. سپس به آرامی از لبه های لکه به سمت داخل خشک کنید، در صورت نیاز این عمل را باز هم تکرار کنید.

بعد از اینکه لکه کاملا بر طرف شد زمان شستشوی آن ناحیه با آب ولرم و خشک کردن آن است تا جایی که محلول لکه بر و خود آن لکه کاملا رفع شود بعضی از شوینده ها اگر کاملا شسته نشوند خودشان بعد از خشک شدن باعث ایجاد لکه می گردند. برای خشک کردن یک لایه نسبتا ضخیم از حوله های کاغذی ساده بر روی محل استفاده کنید و با یک جسم سنگین بر روی آن فشار بیاورید این کار را تا جایی که کل آب جذب شده توسط فرش خارج شود و فرش خشک شود ادامه دهید و چندبار حوله ها را در حین کار عوض کنید.

 




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 1 =