شب زفاف و شب عروسی!

شب زفاف یا شب عروسی به چه معناست؟ در شب زفاف باید چگونه رفتار کرد؟

شب زفاف یکی از دغدغه های دختر خانم ها است که ممکن است اطلاعات دقیقی درباره آن نداشته باشند. به دلیل اینکه موضوع اصلی شب زفاف در ارتباط با رابطه جنسی است پس ممکن است در خانواده های ایرانی کمتر بحثی از آن به میان آید و همین امر باعث می شود تا شب زفاف از دید دختر خانم ها به رویدادی مهم و مخاطره انگیز مبدل شود. در صورتی که اصلا اینچنین نبوده و اولین رابطه جنسی آنقدر ها هم که فکر می کنید، بزرگ یا پیچیده نیست! در این مقاله از آرونیوز اطلاعات مفیدی خدمتتان ارائه خواهیم نمود.

 

معنی شب زفاف چیست؟

شب زفاف به فارسی به معنی شب هدیه دادن است و در حقیقت اولین شبی است که دختر ببا همسرش هم خواب می شود و به مرد آینده خود مهم ترین اندامش را هدیه می دهد. در دین اسلام شب زفاف در موازات نکاح است و به همین دلیل شبی مبارک و شاد قلمداد می شود تا جایی که در برخی فرهنگ ها خانواده ها در شب زفاف مراسم جشنی ترتیب می دهند. به طور معمول و در غالب فرهنگ ایرانی شب زفاف همان شب جشن عروسی است که در طی آن عروس و داماد بعد از برپایی جشن و پایکوبی به خانه ی خودشان (برای نخستین بار) وارد می شوند. البته ممکن است اولین رابطه جنسی زوج بعد از عقد دائم یا موقت نیز رخ دهد.

 

شب اول عروسی شب بسیار هیجان انگیز و مهمی برای بسیاری از اشخاص در زندگی آن هاست. تفاوت هایی بین زن و مرد وجود دارد که با در نظر گرفتن آن ها و درک یکدیگر شرایط بسیار بهتر خواهد شد. خانم ها بسته به طبیعت وجودی خود، از نخستین تجربه جنسی احساس ترس و اکراه دارند

و در کنار آن استرس درد پارگی که در اثر نزدیکی اتفاق می افتد نیز به آن دامن می زند. حس شرم یا خجالت دختر عامل اصلی این استرس و اکراه است. وظیفه مرد در این مورد درک همسر خود و کنار آمدن و همراهی با او برای برای نزدیک شدن و رفع ترس و اضطراب های اوست.

مرد باید در نظر داشته باشد که اگرچه برای نزدیک شدن به همسر خود و ایجاد رابطه هیجان دارد اما اگر با زور یا هیجان زده این کار را انجام دهد نه تنها همسر خود را آزار می دهد، بلکه لذت خود مرد نیز از بین می رود. اما اگر با ابراز عشق، نوازش و ایجاد آرامش رفته رفته به همسر خود نزدیک شود و استرس های او را بکاهد قطعا خاطره ای خوش را برای خود و همسرش رقم خواهد زد.

خانم ها هم باید ذوق و اشتیاق مرد را درک کنند و بر ترس و اکراه خود غلبه کنند و با آرامش دادن به خود و پذیرش اشتیاق و علاقه مرد به او حس خوبی بدهند تا او احساس نکند که زن از برقراری رابطه و نزدیک شدن به او بدش می آید.

 

در شب زفاف چگونه رفتار کنیم؟

سطح انتظارات خود را منطقی کنید

اینکه زن و مرد انتظار داشته باشند که شب اول عروسی آن ها رمانتیک ترین شب زندگی شان باشد، تصور اشتباهی است؛ چون این شب بیشتر پر از استرس و خستگی است و همین امر باعث کم حوصلگی و کلافگی در دو طرف می شود. بنابراین ایجاد فشار بر روی خود فقط باعث ایجاد تجربه بد و ناراحت کننده ای در شب اول زنگی می شود.

بهتر است به جای انتظارات غیر واقعی در این شب، کنار هم بنشینید، همدیگر را در آغوش بگیرید، با یکدیگر صحبت کنید و استراحت کنید.

 

از قبل برنامه ریزی کنید

بهتر است از چند وقت قبل عروس و داماد با یکدیگر درباره شب زفاف صحبت کنند و انتظارات خود را با یکدیگر در میان بگذارند. بهتر است که برای یکدیگر توضیح دهید که از چه رفتارهایی بیشتر لذت می برید و سعی کنید یکدیگر را بهتر بشناسید. با یکدیگر برنامه ریزی کنید و تصمیم بگیرید چگونه شب زفاف خود را بگذرانید.

 

به دنبال تناسب اندام خود باشید

سعی کنید که قبل از شروع زندگی مشترک به ورزش بپردازید، برنامه های تناسب اندام را دنبال کنید و سعی در زیباتر کردن اندام خود کنید. اگر ظاهر زیبا و متناسبی داشته باشید، خود و همسرتان احساس بهتری پیدا خواهید کرد.

 

لباس شب زفاف

سعی کنید یک دست لباس راحت و زیبا و همچنین مناسب برای پوشیدن در این شب انتخاب کنید. انتخاب لباس برای شب زفاف و آراستن خود بسیار مهم است. با این کار به همسر خود احساس احترام می دهید و اولین شب زندگی مشترک خود را دلپذیرتر می کنید.

 

شب زفاف فقط درباره روابط جنسی نیست

برخلاف اعتقادات و سنت های قدیمی، شب اول عروسی فقط محدود به برقراری رابطه جنسی نمی شود. عروس و داماد در این شب می توانند با گفت و گو های عاشقانه و لذت بردن از مصاحبت و آرامش و ابراز عشق به یکدیگر بهترین شب را برای هم رقم بزنند. حتی ممکن است شما تصمیم گرفته باشید که در این شب به دلایلی گوناگون رابطه جنسی خود را شروع نکنید، اما بعد از در آغوش گرفتن یکدیگر و ابراز عشق بین شما بوسیدن و عشق بازی رخ بدهد و رابطه جنسی شما شکل بگیرد. پس ذهن خود را محدود به هدف خاصی نکنید و سعی کنید فقط از با هم بودن لذت ببرید چرا که بعد از مدت ها انتظار به فردی که علاقه داشته اید دست یافته اید که این خود بسیار ارزشمندتر و بزرگتر از یک رابطه فیزیکی معمولی است.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =